طراحی ویلای مدرن کردان

طراحی ویلای مدرن کردان

طراحی ویلای مدرن کردان

سوال بسیارمهمی که به ذهن بسیاری از افراد که زمین دارند و میخواهند ویلا بسازند خطور می کند این است که چرا باید  طراحی و ساخت ویلا در کردان  انجام شود؟ ما قصد داریم در این مقاله به این سوال رایج پاسخ دهیم؛ در آغاز باید توصیف کوتاهی از ویلا داشته باشیم.

ویلا چیست؟

کلمه ویلا ریشه ای فرانسوی دارد و به زبان ساده تر میتوان گفت ویلا به اقامتگاه ها و یا خانه هایی گفته می شود که دارای امکانات ویژه تری نسبت به خانه های معمولی هستند و معمولا در اطراف شهرها و زمین های بزرگ که دارای محوطه‌سازی و پوشش گیاهی هستند،ساخته می‌شود.

حالا که با تعریف ویلا آشنا شدیم، باید بگوییم ویلا ها دارای سبک های مختلفی هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند در این مقاله از ویلاژست به برسی ویلاهای مدرن می پردازیم.

 

 

سبک طراحی ویلا مدرن

طراحی مدرن ویلا یکی از محبوب ترین طرح های ویلاهای امروزی به شمار می رود. که با ایده گرفتن از معماری ویلاهای اروپایی به صورت شیک و امروزی ساخته می شوند و معمولاً در ساخت ویلاهای مدرن از پنجره‌های بزرگ استفاده می‌شود تا نمایی بیرونی ویلا کاملاً قابل مشاهده باشد.

اجزای تشکیل‌دهنده ویلا مدرن، شامل : راهروها، ورودی، پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه، مطبخ، تراس، محوطه باغ، استخر، فضای ورزشی و… می باشد.
درواقع اصلی ترین ویژگی که نشان دهنده سبک مدرن ویلا است، طراحی آنها در زمینه ی خارجی و ازنظر دکوراسیون داخلی است. امروزه در معماری ویلاها از ظاهر شلوغ و تجملاتی سبک کلاسیک پیروی نمی‌کنند و سبک مینیمالیسم در معماری مدرن جایگاه و محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کرده است.

بنابراین، سادگی جای خود را به زرق و برق بیرونی ویلاها داده است.

به طورکلی درکنار تفاوت های ظاهری، ویلاهای مدرن غالباً با ترکیب دانش و فناوری، از عصر گذشته تاکنون درزمینهٔ ی ویلا سازی و معماری، به مکانهای بهتر و راحت تری برای زندگی تبدیل شده اند. در ادامه به برخی از ویژگی های برجسته ی طراحی ویلا مدرن اشاره خواهیم کرد.

 

در سالهای اخیر قیمت زمین و باغ های کردان با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است و

امروزه کردان به منطقه ای لوکس تبدیل شده است که ویلاهای گران قیمت زیادی در آن ساخته شده اند.

روستای کردان دارای زمین های حاصلخیز و باغ‌های گیلاس، آلبالو ،زردآلو، ، گردو و توت در این منطقه بسیار زیاد است.
یکی از دلایل اصلی سرسبزی و حاصلخیزی زمین های کردان رودخانه کردان است که از ارتفاعات کهار سرچشمه می گیرد. رودخانه کردان از شمال شرق این روستا به سمت جنوب غربی جاری می‌شود و زمین ها و باغات کردان را سیراب می کند.

روستای کردان به دلیل وجود رودخانه کردان، دارای آب کافی و خاک حاصلخیر می باشد که موقعیت عالی را برای کشاورزی و باغداری ایجاد کرده و کردان را به یک مکان سرسبز تبدیل کرده است.و همچنین به دلیل فاصله از کلان شهرها و شهرهای صنعتی، و سبک زندگی نسبتا روستایی مردم، و وجود باغات و درختان متعدد این منطقه دارای هوای بسیار مطلوب و دلنشین می‌باشد و برای گذران وقت واستراحت مکان مناسبی به شمار می آید.مهم ترین موضوع قبل از خرید ملک و سرمایه گذاری در هر منطقه بررسی مسیر های رفت و آمد به آن منطقه می باشد.

از ویژگی های خوب این منطقه علاوه بر آب کافی و هوایی عالی ، مسیرهای راحت رفت و آمد است که مهم ترین عامل برای یک منطقه به حساب می آید.

خرید زمین می تواند در این منطقه آینده نگری خوبی باشد تا افراد بتوانند روزهای خوبی را سپری کنند.به همین دلیل تقاضا خرید ویلا در کردان و ملک به شدت افزایش یافته  است.

همچنین با توجه به ویژگی های منطقه، بسیاری از افراد به دنبال خرید ویلا، زمین، باغ و باغچه به این منطقه می آیند و برخی نیز در پی مهاجرت به این منطقه هستند.

از ویژگهای دیگر کردان مراکز تفریحی و رفاهی و امکانات مناسب است که شرایط ایده آل را برای یک سرمایه گذاری پرسود فراهم کرده است.

امر طراحی ویلا در کرج به عوامل گوناگونی اعم ازسلیقه، هدف، میزان بودجه و موقعیت قرار گیری سازه مشخص منطقه ی استقرار، آب و هوای منطقه، شرایط جغرافیایی منطقه و موارد دیگری از این دست بستگی دارد که از همه مهمتر سلیقه ی صاحب ویلاست. در واقع مهم ترین عامل در طراحی ویلا چه از نظر داخلی و چه از نظر نمای بیرونی به سلیقه ی مالک بستگی دارد.

قیمت زمینی که ویلا در آن ساخته شده است، مهم ترین امر در تعیین قیمت یک ویلا است و هر اندازه قیمت یک ویلا بالاتر برود می توان گفت این ویلا دارای ویژگی های برجسته تری نسبت به سایر ویلا ها است و می توان آن را یک ویلای لوکس دانست.

برای این که یک ویلای لوکس داشته باشیم باید از مواد اولیه ی گران قیمت برای ساخت ویلا استفاده کرده باشیم.

از دیگر ویژگی های یک ویلای مدرن و لوکس میتوان به استفاده از لوازم ومتریال برند و با کیفیت در ساخت ویلا در کردان  اشاره کرد.

 

ویژگی های یک ویلای لوکس

برای این که بتوان گفت یک ویلا لوکس است، باید این ویلا دارای امکاناتی باشد که یک ویلای معمولی از داشتن آن محروم است. یکی از این امکانات داشتن محوطه ی بزرگ با استخر، آبنما، آلاچیق و فضای سبزی خاص و دلپذیر است.
علاوه بر این یک ویلای لوکس باید دارای تعداد زیادی اتاق با کاربری های متفاوت باشد.

برای مثال اتاق بازی، اتاق سینما، اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و… همگی مواردی هستند که تنها یک ویلای لوکس می تواند از آن ها برخوردار باشد.

اکثرا ویلا های مدرن عملکرد فوق العاده ای در زمینه ی حفظ گرمایش و سرمایش هوای داخلی خانه دارد. در برخی موارد ،حتی امکان استفاده از انرژی سبز نیز در این خانه ها وجود داشته که طبیعتا ساخت آنها به دانش و مهارت بالایی نیاز دارد.

این دوراندیشی و کارآمدی در معماری مدرن، دید مردم را نسبت به اهمیت این علم و ظرفیت خانه ها و ویلاهای امروز تغییر داده است.
مهندسان و متخصصان طراحی ویلاژست همواره می‌کوشند براساس علایق و سلیقه ی مشتری گزینه های مناسبی برای انتخاب در اختیارشان بگذارند و موافق با استدعا کار فرما طراحی ویلای مربوطه را اجرایی کنند.

مالکانی که خواستار ساخت ویلا در زمین خود هستند و یا هدف تغییر طراحی داخلی ویلای خود را دارند میتوانند از بین انواع و اقسام سبکهای موجود برای طراحی، به راحتی گزینه مورد دلخواه و سلیقه ی خود را یافته و اجرایی کنند.

مسلماً نمی‌توان به طور قطع موارد فوق را تمام سبک های طراحی ویلا در کردان نام برد چرا که ممکن است مهندسان و سازندگان ساخت ویلا در کردان  بر اثر ابتکار عمل و خلاقیتی که دارند، سبک های جدیدی از طراحی ویلا را ارائه دهند چنان چه به دنبال گرد آوری اطلاعات  پیرامون انواع سبکهای طراحی ویلا در کردان اعم از سبکهایی که نام برده شد هستید

بررسی مواردی که در ادامه آورده شده و توضیحات خالصه، مفید وموثر در عین حال فراگیر در مورد هر کدام از سبک های طراحی ویلا است، در بین سبکهای متفاوت طراحی ویلا در کردان کرج، سبک مدرن نگرش به مراتب بیشتری را به خود جذب کرده است، چرا که با بررسی و مطالعه و نظر سنجی صورت گرفته در حال حاضر ساخت ویلاهایی با سبک های مدرن بیشتر است که در گذر زمان بر شمار آنها افزوده می شود.

مهمترین اصول در طراحی مدرن، حفظ تعادل چه از نظر بصری و چه از دیدگاه کاربردی است.

هر المان در محوطه سازی و طراحی مدرن، از هدفی برخوردار است و عناصر موجود در دکور مکمل یکدیگرند. نکته مهم دیگری که درباره ویلا مدرن و سبک مدرن باید درنظر داشت، این است که رنگ های موجود در فضا معمول باهم همخوانی داشته و در تضاد با یکدیگر نیستند.
ازاین رو گرچه محدودیت موجود در معماری مدرن، دست و پای ما را برای کاشت گل‌ها و گیاهان مختلف و رنگارنگ می‌بندد، اما همچنان می‌توان از وجود یک حیاط سرسبز و آرامش‌بخش لذت برد.

با آگاهی از شرایط آب و هوایی منطقه، بهترین گیاهان و درختان را انتخاب کنید و نسبت به کاشت آن‌ها در حیاط ویلای خود اقدام نمایید.
درطراحی ویلاهای مدرن به طور کلی از رنگهایی با طیف خنثی مثل سفید، کرم، بژ، خاکستری، مشکی و … به گیری می‌شود.

 

 

یکی از اجزای تشکیل دهنده که در طراحی ویلای مدرن در کردان بیشتر نظرات را به خود جلب می‌کند، نمای ویلاهای مدرن است. ویلاهایی که به سبک مدرن طراحی شده اند همواره از نماهایی باز و بسیار چشم نواز برخوردار هستند.
مسلماً مسئله ای که در مورد طراحی ویلا وجود دارد این است که آیتم ها و پارامترهایی مورد استفاده پیام اثر معماری باقدرت به چشم کارفرما و بیننده برساند ، به عبارت دیگر سبک مدرن به معنای پیروی کردن از عنصرها و المان‌های روز است
دلیل محبوبیت ویلاها، محوطه ی باصفا و زیبای اطراف آن‌هاست. از این رو محوطه سازی و توجه به طراحی شیک و لاکچری حیاط ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است.

به خصوص در طراحی مدرن که دکوراسیون داخلی با فضای بیرونی ارتباط و هماهنگی بسیاری داشته و محوطه نیز جزوی از المان کلی و مهم دکوراسیون به شمار می‌رود.

در راستا طراحی منظر مدرن و ساخت محوطه سازی مدرن در گروه ویلاژست طراحی و اجرا می‌شود و از این‌رو طراحی ویلا کردان به‌واسطه تغییرات مداومی که در المان‌های روز دنیا به وجود می‌آید، همواره در حال تغییر است. بنابراین برای طراحی ویلای مدرن نمی‌توان الگو و یا متد خاصی را معرفی کرد.

با در نظر گرفتن این نکته برای طراحی داخلی ویلا به سبک تلفیقی می‌توان از متدهای متعدد و گوناگونی نظیر متدهای مدرن، سنتی و یا هر چیز دیگری که بسته به خلاقیت و ابتکار عمل مهندس و یا صاحب ملک است، استفاده کرد با درنظر داشتن تمامی موارد خلاقیت در این سبک از طراحی باغ ویلا حرف اول را میزند چرا که اگر با ابتکار عمل و خلاقیتی درست و اصولی انجام شود، سرانجام کار بسیار جذاب، زیبا و هیجان انگیز خواهد شد.

در این سبک از طراحی ویلا، مهندس طراحی از هیچ الگویی پیروی نمی‌کند و با نادیده گرفتن تمام اصول طراحی داخلی به طرح زدن می‌پردازد.

سخن پایانی

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معماری و طراحی ویلا در کردان در سبک های مختلف با گروه معماری ویلاژست که جزء برترین شرکت ها با داشتن چندین دهه سابقه و نمونه پروژه های موفق در این زمینه در منطقه کرج کردان است تماس حاصل کنید.

026-44623984

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوودی
داوودی
2 سال قبل

ویلاهای طرح مدرن بهترینن👌

مبین
مبین
2 سال قبل

تشکر از تیم فعالتون.

معماری