مزیت های منطقه کردان

در این مقاله قصد داریم پیرو مقاله قبل که در ارتباط با خرید ویلا و سرمایه گذاری در کردان بود، مزیت های منطقه کردان را از چند نگاه مختلف بررسی کنیم.

این روزها همه آدم‌ها به دنبال آرامش در طبیعت هستند، زندگی شهرنشینی و وضعیت کنونی جامعه در روح و جسم همه ما تاثیر مخربی داشته است. از نظر روانشناسی یکی از بهترین راهکارها برای رسیدن به آرامش حضور در طبیعت می‌باشد. کشور عزیز ما ایران به مانند بهشت می‌ماند و از غنی‌ترین منابع طبیعی جهان بهره‌مند است.

یکی از این طبیعت‌های بکر و جذاب در منطقه کردان تعریف شده است که علاوه بر آب و هوای بینظیر، دسترسی به شهر را نیز برای افراد میسر می‌سازد که یکی از مزیت های منطقه کردان به شمار می‌رود. مجله ویلاژست در این مقاله به بررسی روستای خوش و آب و هوای کردان می‌پردازد.

جغرافیای منطقه کردان

همانطور که می‌دانید روستای کردان جزء مناطق ییلاقی به شمار می‌رود و در نزدیکی استان البرز و در توابع کوهسار قرار دارد، به نوعی از توابع شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز محسوب می‌شود. کردان 25 کیلومتر تا کرج و 65 کیلومتر از غرب تهران فاصله دارد. بسیاری از سکنه قدیمی این روستا افرادی هستند که در زمان جنگ ایران و عراق به آنجا پناه بردند.

مسافت و جمعیت کردان

مساحت منطقه مسکونی کردان در حدود 104 هکتار می‌باشد، فاصله کردان با هشتگرد 15 کیلومتر با کوهسار 5 کیلومتر می‌باشد. دسترسی آسان به آزادراه تهران – قزوین باعث اهمیت این منطقه شده است. حدودا 4500 نفر در کردان سکونت دارند. بنای امامزاده شاهزاده حسین و بی بی شهربانو در فهرست آثای ملی قرار گرفته است.

یکی از مزیت های منطقه کردان در این است که، این منطقه به راحتی می‌توانید صدای طبیعت را بشنوید و بدون آلودگی و ناهنجاری‌های شهرنشینی از آرامش موجود لذت ببرید.

روستای کردان در ارتفاع 1350 متر از سطح دریا قرار دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل می‌باشد.

بافت طراحی کردان

همیشه تصور می‌شود خانه‌های روستایی کاهگلی و ساده هستند و افراد درون روستا از تمام موقعیت‌های شهری و تفریحی محرومند. در رابطه با منطقه کردان کاملا این ذهنیت مردود است چرا که کردان دقیقا بافت شهری دارد و تمام فرآیند موجود در شهر در این منطقه بنا نهاده شده است.

جالبه بدانید که روستای کردان قدمت تاریخی دارد و روستایی است که روی کوهپایه قرار گرفته و از سمت شمال به کوه، از غرب به رودخانه و از جنوب به دشت مشرف می‌شود. به نوعی شما تمامی زیبایی طبیعت را در این روستا مشاهده خواهید کرد. آب و هوای معتدل کوهستانی از مزیت های منطقه کردان محسوب می‌شود.

مجموعه ویلاژست با تجربه‌ای ارزشمند در طراحی و ساخت ویلای لاکچری کردان در مقالات آتی خود بقیه زوایای این روستا را برای شما کاربران گرانقدر مهیا می‌سازد. با دنبال‌کردن سایت و شبکه‌های مجازی ویلاژست از کلیه اخبار و مقالات مجموعه بهره گیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

معماری