معماری مدرن در جهان

جنگ جهانی دوم و تاثیرات مخرب آن موجبات نیاز ساخت، ساختمان‌های مدرن را پدید آورد. مردم برای بازسازی باید در ابتدا کل شهر را تخریب می‌کردند. این اتفاق بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از دانش و تجربه معماری بود. پس از فروپاشی سبک نئوکلاسیک، معماری مدرن پا به عرصه وجود گذاشت. به نوعی معماری مدرن شمایل‌هایی از سبک پست مدرنیسم را نیز تعریف می‌کند.

ساختمان‌های مدرن

طراحی این خانه نمادین از معماری ژاپن الهام گرفته و کنسول‌های به کار رفته در آن موجب شهرتش شده است. این ساختمان به صورت ایده‌آل در یک چشم انداز طبیعی گنجانده شده است. پس از چندین بار بازسازی خانه در سال 2002 به یک موزه تبدیل شد.

این خانه شیشه‌ای را فلیپ جانسون طراحی کرد و فرآیند ساخت آن را به عهده گرفت، وی در طراحی‌هایش از ویژگی انعکاس و شفافیت شیشه استفاده نمود، لازم به ذکر است که در این طراحی ابعاد و اشکال هندسی نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند، به نوعی این طراحی و ساخت به سمبلی از نما در جهان مدرن تبدیل شد.

ویلا Savoye در حومه پاریس قرار دارد و طراحی تمایز این نما به پنج نکته اشاره می‌کند:

پس از ساخت این ویلا مشکلاتی به همراه آن ایجاد شد و بعلت اشتباه در ساخت و ساز ساکنین ملک را رها کردند و به طور معجزه آسایی به لیست ساختمان‌های عمومی راه یافت و به موزه تبدیل گشت.

این معمار بزرگ مفهوم معماری ارگانیک را به تصویر کشیده است و توانسته نزدیکی بسیاری با محیط زیست پدید آورد. موزه مخروطی شکل شامل بسیاری از گالری‌های کلیدی و مجموعه‌های هنری می‌باشد.

فضای داخلی موزه به صورت مارپیچ طراحی شده که مخاطب را به یک سفر بی پایان می‌برد، این طراحی تمامی موانع موجود در فضا را حل می‌کند. اشکال هندسی سفت و سخت که در معماری مدرن در جهان غالب است در این طراحی پیاده‌سازی شده است.

بنا به گفته Frank Lloyd Wright: این اشکال هندسی ایده‌های خاص انسان، حالات و احساسات را نشان می‌دهند، مانند: دایره به معنای بی‌نهایت، مثلث نشانگر وحدت و مربع صداقت را بیان می‌کند. اسم این نما را معبد روح نامیدند.

مجله ویلاژست به‌روزترین و جذاب‌ترین مقالات معماری را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. ویلاژست با بهره‌گیری از معماری مدرن توانسته ویلای لاکچری در منطقه کردان را بنا نهد و کادر حرفه‌ای VillaZhest با بهره‌گیری از دانش روز جذاب‌ترین طراحی را در اختیار مخاطبان گرانقدر خود قرار می‌دهد.

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

معماری