طراحی ویلا نیم پیلوت

طراحی ویلا نیم پیلوت - ویلاژست

ویلا ها درطرح ها و مدل های متنوعی طراحی و ساخته می شوند و هر کدام ویژگی ها و طرفداران خاص خود را دارند.

یکی از این طرح های پرطرفدار ویلاهای نیم پیلوت هستند، در این مقاله از سایت ویلاژست به بررسی طراحی ویلا نیم پیلوت، مزایای طراحی ویلای نیم پیلوت، متریال مورد نیاز برای ساخت این نوع از ویلا و ویژگی های آن می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویلای نیم پیلوت چیست؟

ویلای نیم پیلوت به ویلایی می گویند که بخشی از سازه آن نیم طبقه بالاتر از بخش های دیگر بنا است در واقع می توان گفت ویلای نیم پیلوت حد وسط ویلای فلت و ویلای دوبلکس است و به آن نیم دوبلکس نیز گفته می شود، که در ادامه به تعریف هرکدام می پردازیم.

در ویلای نیم پیلوت فضاهایی که به عنوان نیم طبقه بالای بنا در نظر گرفته می‌شوند، بیشتر برای  اتاق‌خواب‌ها،اتاق مطالعه و حمام مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی از موارد و براساس طراحی  داخلی ویلا و همچنین نظر صاحب ملک در این نیم طبقه آشپزخانه و ناهار خوردی ساخته می شود.

در ویلاهای نیم پیلوت از فضای خالی که زیر نیم طبقه ویلا وجود دارد می توان برای ساختن گاراژ، پارکینگ، انباری، موتورخانه و در صورت نیاز می توان حتی به عنوان اتاق کار نیز استفاده کرد.

طراحی داخلی ویلا نیم پیلوت

در داخل ویلا نیز نیم طبقه ای که در بالای ساختمان قراردارد با طبقه همکف توسط چند پله به یکدیگر مرتبط می‌شوند. برای پله نیز می توان از پله دایره ای و یا مارپیچ برای زیاد تر شدن و همچنین  تاثیر مثبت بر دکواسیون داخلی ویلا استفاده کرد.

با توجه به نکاتی که در باره نیم طبقه موجود در ویلا نیم پیلوت می توان گفت این نیم طبقه می‌تواند هم در طراحی بیرونی و هم در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی تاثیر فوق العاده مثبتی بگذارد.

 

طراحی داخلی ویلا نیم پیلوت

مزایای ساخت ویلا نیم پیلوت چیست؟

از مزایای ویلای نیم پیلوت می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • امکان اجرا در زمین‌های با مساحت کم
  • هزینه‌ی مناسب
  • امکان استفاده از انواع مختلف سبک‌های اجرایی
  • امکان جداسازی برخی از فضاها و ایجاد هارمونی در دکوراسیون داخلی
  • امکان استفاده از انواع متریال در دسترس

 نمای ساختمان نیم پیلوت چگونه طراحی می شود؟

نمای ویلا نیم پلوت در اکثر مواقع به سبک کلاسیک طراحی می شود.وجود المان هایی مانند ستون ها،سقف شیروانی،تراس و…. باعث شده است تا ویلاهای نیم پیلوت به سبک کلاسیک بسیار نزدیک تر باشد.

 

 نمای ساختمان نیم پیلوت چگونه طراحی می شود؟

مراحل طراحی و ساخت ویلا نیم پیلوت

ویلاهای نیم پیلوت در دو مرحله طراحی مفهومی و طراحی تکنیکی ،طراحی می شوند که در ادامه به بررسی هرکدام می پردازیم.

  • طراحی مفهومی ویلای نیم پیلوت

در این مرحله ، معیارهای کلیدی و اصلی برای پوشش و طراحی نمای ویلا شناسایی می‌شوند.  هنگام طراحی مفهومی  به عملکرد عناصر مختلف مورد استفاده در نما توجه ویژه ای می‌شود؛ زیرا هدف نهایی از طراحی و معماری نمای ساختمان، ایجاد چشم انداز و ظاهری زیبا و کاربرپسند است.

نمای ویلای نیم پیلوت باید نشان دهنده اقلیم ، فرهنگ و نیاز های امروزی افراد باشد و رسیدن به  نتیجه مورد نظر بدون استفاده از دانش معماری و شناخت مصالح ساختمانی امکان پذیر نیست.

  • طراحی تکنیکی

در این مرحله جزئیات نقشه و مشخصات عملکردی ویلای نیم پیلوت نهایی می شود.

 

طراحی ویلا نیم پیلوت - ویلاژست

 

در طراحی تکنیکی به نکات بسیار مهمی مانند: انتخاب مصالح مناسب، عایق کاری نما، به نحوه ساخت عناصر و بخش های مختلف نما، الزامات حرارتی، ایمنی ویلا در برابر آتش سوزی، نورپردازی و غیره توجه می شود.

متریال مورد استفاده در ویلای نیم پیلوت چیست؟

متریال مورد استفاده در ویلای نیم پیلوت نیز مانند دیگر ویلا ها براساس اقلیم جغرافیایی منطقه،سبک مورد نظر و مصالح در دسترس انتخاب می شود.در ادامه برخی از پرکاربرد ترین مصالح برای ساخت ویلای نیم پیلوت را بررسی می کنیم.

  • آجر

یکی از رایج ترین مصالح ساختمانی برای ساختن نمای ویلا آجر است.آجر به دلیل اینکه در دسترس است و تقریبا می توان گفت بسیار راحت پیدا می شود و همچنین نسبت به دیگر مصالح قیمت مقرون به صرفه تری دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از آجر برای ساخت نمای ویلای نیم پیلوت، به ویلا ظاهری زیبا و کلاسیک می‌دهد.

از مزایای آجر می توان به ماندگاری طولانی ، نیاز به مراقبت کمتر و مقاومت بسیار بالا در برابر آتش سوزی اشاره کرد. آجربرای مناطقی با اقلیم گرم و خشک بسیار مناسب است.

  • چوب

ساختن نمای ویلای نیم پیلوت با استفاده از چوب در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و در واقع می توان گفت چوب جایگزین متریال سنتی شده است. از ویژگی های چوب می توان به ایجاد فضایی دوستانه و آرامش بخش در ویلا نیم پیلوت اشاره کرد.

اما توجه داشته باشید  که چوب باید به خوبی پرداخت شود تا در برابر عواملی مانند رطوبت و باران مقاومت خوبی داشته باشد.

استفاده از چوب در طراحی نمای ویلای نیم پیلوت که در مناطق جنگلی قرار دارد، باعث می شود ویلا با طبیعت اطراف خود تناسب و هماهنگی داشته باشد.

 

 

  • فلز

استفاده از فلز در طراحی نمای ویلا نیم پیلوت باعث می شود ویلا ظاهری صنعتی و مدرن پیدا کند.از مزایای استفاده از فلز در طراحی ویلای نیم پیلوت استحکام و رنگ پذیری براساس سلیقه مشتری را نام برد.

  • سیمان

در ساخت ویلای نیم پیلوت از سیمان به مقدار بسیار زیادی استفاده می شود.

برای نمای ویلای نیم پیلوت نیز می توان از سیمان استفاده کرد،استفاده از سیمان به ویلا ظاهری مدرن و ساده می دهد.از مزایای استفاده از سیمان برای نمای ویلای نیم پیلوت مقاومت در برابر آب و هوای مختلف اشاره کرد.

  • سنگ

سنگ محبوب ترین مصالح مورد استفاده در این نوع از ویلا است.استفاده از سنگ در طراحی نمای ویلای نیم پیلوت باعث می شود ویلا سبکی کلاسیک و رومی پیدا کند. از ویژگی های سنگ می توان به مقاومت در شرایط آب و هوایی بد ،دسترسی بالا و… اشاره کرد.

در میان انواع مختلف سنگ،سنگهای تراورتن و گرانیت بیشترین کاربرد را در ساخت نمای نیم پیلوت دارند.

 

ویلا نیم پیلوت - ویلاژست

ویژگی‌های ویلای نیم پیلوت چیست؟

در ادمه به بررسی ویژگی هایی که باعث می شود به یک ویلا نیم پیلوت بگوییم می پردازیم:

  • راه‌پله

اصلی‌ترین ویژگی ویلاهای نیم پیلوت وجود راه‌پله داخل ویلا می باشد. هنگام طراحی ویلای نیم پیلوت معماران سعی می کنند راه ‌پله را جایی که در معرض دید افراد باشد قراردهند.

به همین دلیل طراحی راه پله به صورت خلاقانه ومتناسب با دیگر بخش های ویلا اهمیت ویژه ای دارد و همچنین راه پله ها باید براساس استاندارد طراحی شوند.

  • ارتفاع سقف

در این نوع از ویلاها ارتفاع سقف در نیم طبقه بالایی کمتر از سایر بخش‌ ویلا است زیرا در این بخش  اختلاف سطح به اندازه نیم طبقه است. معمولا از این نیم طبقه برای اتاق خواب ، مطالعه و یا کار استفاده می کنند.

  • پارکینگ سر پوشیده

با ساختن ویلا به صورت نیم پیلوت یکی از امکانات ویژه ای که می توانید به دست آورید پارکینگ سرپوشیده است. این پارکینگ را به دلیل نیم طبقه ی فوقانی ویلای نیم پیلوت می توان ساخت.

  • قیمت مناسب

بدون شک زندگی کردن و داشتن ویلای دوبلکس یکی از رویاهای همه افراد است، اما به دلیل قیمت بالای ویلاهای دوبلکس خریدن این نوع از ویلاها برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست.

ساخت یا خرید ویلای نیم پیلوت به دلیل شباهت ظاهری با ویلای دوبلکس اما با زیر بنایی کمتر وقیمتی مناسب تر برای بسیاری از افراد گزینه بهتری است.

 

قیمت مناسب ویلا نیم پلوت

 

  • ایجاد محیطی آرامش بخش

طبقه بالایی ویلای نیم پیلوت محیطی دنج و آرام دراختیار افراد قرار می دهد تا بتوانند به دور از هرگونه سروصدا و شلوغی استراحت  کنند.

سخن پایانی

گروه معماری ویلاژست، در راستای طراحی و ساخت ویلا در کردان و همچنین طراحی ویلا مدرن خدمات منحصر به فردی را با داشتن بهترین معماران و طراحان روز با مدیریت مهندس علی خلج ارائه داده است.

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی ویلا در کردان با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

026-44623984

 

سوالات متداول

نیم پیلوت چیست؟

نیم پیلوت به ویلایی می گویند که بخشی از سازه آن نیم طبقه بالاتر از بخش های دیگر بنا است. در واقع ویلای نیم پیلوت حد وسط  ویلای فلت و ویلای دوبلکس است و به آن نیم دوبلکس نیز گفته می شود.

مراحل ساخت ویلا نیم پیلوت چگونه است؟

ویلاهای نیم پیلوت در دو مرحله طراحی مفهومی و طراحی تکنیکی طراحی می شوند.

4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

معماری