لنداسکیپ در معماری

عملکرد یک معمار به طراحی داخلی خلاصه نمی‌گردد، تمامی قسمت‌های ساختمان و ویلا به واسطه معمار تجزیه و تحلیل، برنامه‌ریزی، درجه‌بندی، مدیریت می‌شود. به نوعی می‌توان گفت تمام زیبایی یک ساختمان به طراحی و هنر یک معمار متصل است.

ترجمه کلمه لنداسکیپ در معماری مساویست با معماری منظر که بر پایه طبیعت‌گرایی استوار است. در این فرآیند عملکرد و مخاطب، محوریت را به خود اختصاص می‌دهند و رابطه مناسبی بین زندگی انسان با طبیعت، هنر و زیبایی شناسی برقرار می‌شود.

وظایف معماران منظر

معماران منظره معمولاً موارد زیر را انجام می‌دهند:

برای درک نیازهای یک پروژه با مشتری و مهندس ساخت دیدار می‌کنند و براساس نیازها، برنامه‌هایی را برحسب بودجه و برآورد هزینه ارائه می‌دهند. هماهنگی ویژگی‌ها و طراحی کامپیوتری به واسطه آنها شکل می‌گیرد.

از مواد و آلیاژهای مناسب جهت ساخت استفاده می‌کنند، تجزیه و تحلیل گزارشات زیست محیطی در شرایط ساخت و چشم‌انداز آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. علت اصلی این فرآیند بر می‌گردد به آلودگی هوا و زندگی شهرنشینی، چراکه وجود فضای سبز اثربخشی مناسبی در زندگی افراد ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های لنداسکیپ در معماری

همانطور که ویلاژست در قسمت قبل بیان نمود، معماری مدرن سعی بر این داشته که علاوه بر تاثیرات محیطی در سلامت افراد نیز نقش موثری را ایجاد کند. از این رو لنداسکیپ با ایجاد منظره‌هایی از طبیعت، محوطه‌های سبز، رودخانه و عناصر طبیعی دیگر زندگی را برای افراد زیباتر می‌کند.

محوریت معماری مدرن بر پایه هنر و انسان بنا نهاده شده، تقویت رابطه فرد با طبیعت زمینه‌ساز آرامش و جامعه‌ای مدرن است. تمامی عناصر هستی در اختیار انسان می‌باشد و با یک طراحی هنرمندانه بهترین زندگی را برای افراد می‌توان به ارمغان آورد.

 

انواع معمار لنداسکیپ

شما ممکن است در یک یا هر پنج زمینه اصلی لنداسکیپ در معماری کار کنید:

معمار لنداسکیپ، مناظر پارک‌های عمومی، باغ‌ها، زمین‌های بازی، مناطق مسکونی، دانشگاه‌ها، فضاهای عمومی جذاب و کاربردی را طراحی می‌کنند. آنها همچنین ساختمان‌ها، جاده‌ها، محیط‌های طبیعی را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند و بهترین تصویر را از فضای طبیعی موجود استخراج می‌کنند.

در مقالات بعدی مجله ویلاژست به تفضیل به موضوعات معماری مدرن و لنداسکیپ می‌پردازیم. مجموعه ویلاژست با بیش از دو دهه تجربه به واسطه معماری مدرن توانسته نقش موثری در طراحی ویلای لاکچری کردان پدید آورد.

قبل از خرید ویلا در کردان حتما از ویلاژست دیدن کنید. هلدینگ ویلاژست افتخار دارد که با بیش از دو دهه تجربه در زمینه‌های معماری، اجرا، بازرگانی و املاک به مشتریان عزیز خدمات متنوع و سریع ارائه دهد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

معماری