معماری مدرن چیست؟

معماری مدرن چیست؟

معماری مدرن چیست؟ ویژگی های مهم معماری مدرن 

تاریخچه معماری

واژه مدرن از کلمه لاتین Moderns و به معنای امروز ، اخیراً و به تازگی است واژه مدرن از آغاز تاکنون مفهوم گذر از کهنه به نو را بیان کرده و به صورت کلی برای نشان دادن کیفیتی جاری است که با گذشته تفاوت دارد. سبک مدرن از سبک های سنتی و تاریخی عبور کرده و به طور پیوسته برای به کارگیری معنای جدیدی از آیتم های اولیه فرم و کاربرد استمرار می‌ورزد.

 معماری مدرن در بسیاری از آثار تمایل به برقراری پیوند با طبیعت را نشان می‌دهد.

و همچنین با به کار بردن شیشه های سراسری برای ابداع ارتباط بین فضای بیرون و درون معماری مدرن و ارتباط با طبیعت اصرار می ورزد.

 

ویژگی معماری مدرن 

استفاده بسیار زیاد از شیشه و سعی برای نشان دادن پیوستگی درون و بیرون در معماری و طراحی ویلا مدرن دیده می‌شود سادگی وتجملاتی نبودن دکوراسیون یکی از نمادهای مهم سبک مدرن بود است .شفافیت نیز یکی از نماد های سبک مدرن در معماری است.

بهره گیری از هندسه ساده و ابتدایی، عدم استفاده ازتزئینات و گرایش به مینیمالیسم سادگی معماری مدرن را به ارمغان می آورد.

طراحی معماری مدرن و سیستم سازهای تیر، ستون و اسلب، قید و بندها از طراحی پلان برداشته شده و معماران مدرن قادر به طراحی آزاد پلان در فضای داخل شدند. درمعماری مدرن پله را در تمامیت خود به عنوان المانی خوش منظر در بنا به کار می برد.

حذف تزئینات در کنار عملکردگرایی، زیبایی شناسی مدرن را به سمت المان سازی خود اجزای معماری حرکت می دهد. نمایش بتن و سطح خشن آن به دور از تلاش برای تلفیق درشتی طبیعی مصالح  تیرها به صورت مبالغه آمیزهمانند یک المان مدرن بروتالیسم نام گرفت. در این سبک اجزاء و سازه ویلا خصوصا ارائه داده می شود.

به طور کلی بسیاری از افکارغالب بر معماری مدرن در پی تشکیل راستی و صمیمت در معماری در برابر قابلیت های معماری پیشین مانند نمادگرایی، رمز و رازگونگی است.

شفافیت در فضا، استفاده فراوان شیشه در نما، تلاش برای تلفیق بیرون و درون معماری، حذف تزئینات و تندیس گونگی بنا وارائه آن صداقت را به عنوان اصلی توان مندی در معماری مدرن معرفی میکند خطوط کم ومینیمال، پبوستگی المان ها، ارتباط بین فضا داخلی ، رابطه بامحیط بیرون، از ویژگی های بارز معماری مدرن است .

گروه معماری ویلاژست، در راستای طراحی و ساخت ویلا در کردان  و  همچنین طراحی ویلا مدرن خدمات منحصر به فردی را ارائه داده است. امروزه سرمایه گذاری و خرید ملک در کردان رونق یافته و جزء مناطق لاکچری محسوب می‌شود.

جهت ساخت ویلای لاکچری و مشاوره رایگان در زمینه طراحی و ساخت ویلا با شماره‌های مندرج در سایت ویلاژست تماس حاصل نمایید.026-44623984

منبع ویلاژست

 

[ipano id=”3″]

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا
محمدرضا
2 سال قبل

ممنون از مطالب مفیدتون❤

معماری