نمای شیشه ای ویلا

نمای شیشه ای ویلا- ویلاژست

نمای شیشه ای ویلا چیست؟

اگر بیش از 60% نمای یک ویلا را شیشه تشکیل بدهد به آن نما شیشه ای می گویند.اصولا در نمای بیرونی ویلا ها با استفاده از متریالی مانند انواع سنگ ( مثلا سنگ مرمر ) اجر های سه سانتی یا هر نوع سنگ دیگری ساخته می شود.

اما امروزه علاوه بر سنگ از شیشه نیز برای ساختن نمای انواع طراحی ویلا مدرن استفاده می کنند.

و بسیاری از مردم و معماران این نما را بر دیگر نماها  ترجیح می دهند.زیرا زیبایی بیشتری را به نمای ویلا  می بخشد وباعث می شود منظره بیرونی ویلا به صورت کامل از داخل ویلا مشخص باشد و افراد در داخل ویلا بتوانند از زیبایی ها و طبیعت محوطه بیرونی ویلا در روزهای گرم و سرد سال استفاده کنند.

استفاده از شیشه در طراحی نمای ویلا باعث میشود ویلا ظاهری مدرن و زیبا پیدا کند.در این مقاله از سایت گروه معماری ویلاژست به بررسی نمای شیشه ای ویلا، طراحی ویلا شیشه ای و تاثیر آن بر زیبایی ویلا،انواع نمای شیشه ای و مزایای استفاده از نمای شیشه در ویلاها می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نمای شیشه ای ویلا چیست؟

مزایای استفاده از نمای شیشه برای ویلا

نمای شیشه ای دارای مزایای فراوانی است که در ادامه به بررسی چند مورد از آن می پردازیم.

  • ایجاد چشم انداز زیبا و آرامش بخش برای اعضای خانواده ، ویلاهایی که دارای محوطه سازی هستند ویلا در نقاطی ساخته شده اند که دارای چشم  انداز طبیعی رو به جنگل،کوه، دریا و…. می باشند می توانند با استفاده از طراحی ویلا شیشه ای همیشه بیرون از ویلا را مشاهده کنند و از زیبایی های مناظر اطراف لذت ببرند.
  • عدوم وجود محدودیت در استفاده از نمای شیشه ای ، به دلیل اینکه در معماری بعضی از سازه ها دارای محدودیت هستند، همه ی نما ها در بعضی از ویلا ها قابل اجزا نیست ، اما سازه شیشه این محدودیت را ندارد و برای هر نوع ویلایی چه کوچک و چه بزرگ قابل اجراست.

مزایای استفاده از نمای شیشه برای ویلا

  • طراحی لاکچری و منحصر به فرد که می تواند افراد مشکل پسند را راضی کند از مهم ترین ویژگی های طراحی ویلا شیشه ای  می باشد. نمای شیشه ای علاوه بر اینکه باعث ایجاد جذابیت در ظاهر ساختمان می شود بلکه باعث مشاهده دکوراسیون داخلی از بیرون ویلا قابل مشاهده باشد ،که زیبایی ساختمان را چندبرابر می کند.
  • تنوع در طراحی و رنگ ، بدون شک بارها ویلاهایی با نمای شیشه ای رنگی را مشاهده کردید که جذابیت و زیبایی خاصی برایتان داشته است. شیشه  مورد استفاده در نما دارای رنگ های متنوع می باشد که شما می توانید با توجه به معماری و سبک مورد نظر خود رنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید. امروزه نمای شیشه ای ویلا با روش های مختلفی اجرا می شود که طراحی ویلا شیشه ای را متفاوت کرده است.
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی از داخل ویلا به بیرون
  • ورود نور طبیعی به داخل ویلا،با استفاده از نمای شیشه ای نور خورشید به راحتی می تواند وارد ویلا شود  وعلاوه بر ایجاد روشنایی در طول روز باعث گرم شدن ویلا در زمستان نیز می شود ، با توجه به این ویژگی نیاز به نور مصنوعی و سیستم گرمایشی در داخل ویلا کاهش پیدا می کند. البته در صورتی که از شیشه های مناسب مانند لمینت و سکوریت برای نمای شیشه ای استفاده کنید.

ورود نور طبیعی به داخل ویلا،با استفاده از نمای شیشه ای

  • افزایش سرعت طراحی و ساخت ویلا با استفاده از نمای شیشه  نسبت به سایر سازهنماها مانند سنگ و کامپوزیتباعث می شود به صورت کلی ویلا سریع تر ساخته و آماده استفاده شود.به طور متوسط زمان اجرای نمای شیشه ای ویلا 20 روز و زمان مورد نیاز برای اجرای نمای سنگی حداقل 3 ماه می باشد.
  • هزینه مناسب و مقرون به صرفه بودن نمای شیشه ای به دلیل نیاز به متریال کمتر برای ساخت این نما. برای ساخت نمای شیشه ای ویلا هزینه ها شامل : هزینه شیشه ، آلومینیوم و یراق آلات و هزینه نصب می باشد که مقرون به صرفه تر از دیگر مصالح هستند.
  • امکان ایجاد تغییرات در نما از دیگر مزایای نمای شیشه ای ویلا می باشد، این ویژگی به افرادی که تمایل دارند در فاصله های زمانی کوتاه در نمای ویلای خود تغییر ایجاد کنند بسیار مناسب است.مثلا می توانند برای نما شیشه های ثابت را به شیشه های تاشو یا متحرک تغییر بدهند.
  • داشتن وزن کم ،اغلب متریال ساختمانی مانند بتن و سنگ دارای وزن بسیار زیادی هستند که ساختمان باید این وزن را تحمل کند به همین دلیل ممکن است زودتر فرسوده شود.و نتواند در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله،سل ،طوفان و… مقاومت را لازم را داشته باشد.
  • مقاومت بالا، به دلیل اینکه شیشه های مورد استفاده در نمای ویلا از چند لایه لمینت درست می شود.و در برابر شکستن و حرارت مقاوم بالایی دارد. شیشه های مورد استفاده برای نما طی چندین فرآیند با قرار گرفتن در معرض حرارات زیاد و فشار ناشی از سرمای پایین مقاوم می شوند. این شیشه ها به سختی می شکند و در صورت شکستن به قطعات تیز تبدیل نمی شوند و به کسی آسیب نمی رسانند.

مقاومت بالا، به دلیل اینکه شیشه های مورد استفاده در نمای ویلا

شیشه مورد استفاده در نمای شیشه ای چه نوعی است؟

با توجه به ابعاد سازه از لمنیت و یاغ شیشه سکوریت استفاده می شود، به صورت کلی “قیمت شیشه لمینت دو برابر شیشه سکوریت است” اما به دلیل اینکه شیشه لمیت دارای مقاومت بیشتری است ،بیشتر مردم ترجیح می دهند ز این نوع شیشه استفاده کنند.

شیشه سکوریت در پارتیشن های شیشه ای کاربرد بیشتری دارد.

قبل از اجرای نمای شیشه ای به نکات زیر توجه داشته باشید:

سازه تحمل نما شیشه ای را داشته باشد.

جنس شیشه مقاوم و نشکن باشد به طوری که دچاره ریزش نشود و به افراد آسیب نرساند.

شیشه مورد استفاده در نمای شیشه ای چه نوعی است؟

انواع نمای شیشه ای ویلا

نمای شیشه ای برای ویلا با روش های مختلفی نصب و اجرا می شود در زیر به بررسی مهم ترین آنها می پردازیم:

نمای شیشه ای ویلا فریم لس

یکی از زیباترین نماهای شیشه ای، نمای فریم لس یا بدون قاب می باشد که در ظاهر ساختمان تنها شیشه ها مشاهده می شود. این نما بر روی ویلا بدون نیاز به قالب و سازه ویلا به صورت مستقل نصب می شود.

در ابتدا شیشه بر روی قالب های پروفیلی آلومینیوم یا لامل سوار می شود. پس از آن با کمک چسب های مخصوص هوابندی می شود تا از نفوذ گرد و غبار و آب به داخل ویلا جلوگیری کند. این موارد در پشت نما اجرا می شود و در ظاهر قابل مشاهده نیست.

یکی از اصلی ترین  مزایای این نما قابلیت باز شدن شیشه ها به صورت مخفی است به صوتی که از بیرون مشاهده نمی شود. معمولا از رنگ های آبی و سفید برای نمای نمای شیشه ای فریم لس استفاده می شود.

مزایای نمای شیشه ای فریم لس

1- داشتن ظرافت با وجود استحکام و سختی

2- داشتن ظاهری بهتر از سایر نما ها

مزایای نمای شیشه ای فریم لس

 نمای شیشه ای ویلا کرتین وال

این نما یکی از نمای های شیشه ای ( Glass facade) مدرن میباشد که بسیار زیبا و شیک است .

نمای شیشه ای ویلا کرتین وال که از ترکیب پروفیل های آلومینیومی به عنوان سازه اصلی و لاستیک های برای اب بندی و هوا بندی با اتصال های نصب می باشد .کابرد و محبوبیت بسیار زیادی دارد.

مزایای نمای شیشه ای کرتین وال

نسبت به سایرمتریال نما از جمله سنگ بسیار سبک تر است.

دارای ماندگاری و دوام بیشتری بالا تری است

با وجود سختی، دارای ظرافت خاصی است.

ایجاد  بهترین دید و نما از نظر ظاهری نسبت به سایر سازه ها

مزایای نمای شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای اسپایدری

همانطور که از نام این نوع نما مشخص است  ساختاری شبیه به عنکبوت دارد. در واقع می توان گفت  نوعی شیشه خود ایستا است که از اتصالات نقطه ای برای محکم کردن شیشه روی یک ساختار نصب می شود.

شیشه اسپایدری از متریالی مانند: شیشه سکوریت یا لمینت، اتصالات، بست ها و براکت ها تشکیل شده است که این متریال به ساختار اصلی متصل می شوند.اتصالات مورد استفاده نمای شیشه ی اسپایداری ویلا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انواع بار را تحمل کرده و سپس آن‌ها را در سازه نگهدارنده فیکس می‌کنند.

بارهایی که این اتصالات تحمل می کنند شامل: بارهای استاتیکی و دینامیکی مانند وزن شیشه، باد و طوفان است.

سخن پایانی

گروه معماری ویلاژست، در راستای طراحی  ویلا در کردان و همچنین طراحی نمای شیشه ای و محوطه سازی ویلا شامل (پاسیو، روف گاردن، آلاچیق، استخر و غیره) خدمات منحصر به فردی را با داشتن بهترین معماران و طراحان روز با مدیریت مهندس علی خلج ارائه داده است.

جهت ساخت ویلا و مشاوره رایگان در زمینه طراحی و ساخت ویلا با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

مزایای استفاده از نمای شیشه ای ویلا چیست؟

عدوم وجود محدودیت در استفاده از نمای شیشه ای – طراحی لاکچری و منحصر به فرد –  تنوع در طراحی و رنگ – ورود نور طبیعی به داخل ویلا – افزایش سرعت ساخت و ساز -هزینه مناسب و مقرون به صرفه – داشتن وزن کم  و…

شیشه مورد استفاده در طراحی ویلا شیشه ای چه نوعی است؟

با توجه به ابعاد سازه، از لمنیت و یا شیشه سکوریت استفاده می شود. اما به دلیل اینکه شیشه لمینت دارای مقاومت بیشتری است، بیشتر مردم ترجیح می دهند از این نوع شیشه استفاده کنند.

انواع طراحی ویلا شیشه ای کدام  است؟

فریم لس – کرتین وال – اسپایدری

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

معماری