مزایای معماری مدرن:

معماری در قرن گذشته به طرز حیرت‌انگیزی دارای ارزش و زیبایی بود و معماری سنتی جایگاه ویژه‌ای در هنر ساخت و ساز داشت و به مرور تکامل پیدا کرد و به ترکیبی از عملکرد و طراحی رسید که آن را معماری مدرن نام نهادند.

طراحی معمار نشانگر اخلاق و خلاقیت او می‌باشد. با شروع قرن بیستم، نیاز به معماری مدرن در عصر جدید شکل گرفت و این نوع معماری در دهه پس از جنگ جهانی در بسیاری از کشورهای غربی پا به عرصه وجود گذاشت.

تکامل معماری مدرن

معماری مدرن از اوایل قرن بیستم براساس استفاده منطقی از مصالح و فناوری مدرن ساختمانی شکل گرفت. در اصل این معماری یک فرم ساده و بدون هیچ‌گونه تزئینات کار خود را آغاز کرد.

تمامی نقشه‌ها عملکردی و منطقی بود، معماری مدرن مبتنی بر ایده‌ای بود که توسط خطوط، اشکال و فرم‌ها ایجاد میشد. بنابراین همین اشکال ساده هندسی خصوصیات اصلی معماری مدرن را تشکیل داد و امروزه در آسمان خراش‌ها بیشتر مشهود می‌باشد.

باهاوس یک مکتب هنری و معماری آلمانی تاثیر بسزایی در سبک معماری مدرن داشته، در دسترس‌بودن مواد جدید ساختمانی مدرن منجر به اختراع تکنیک‌های جدید ساختمانی پس از انقلاب صنعتی شد. متداول‌ترین مصالح ساختمانی مدرن عبارتند از:

در معماری مدرن یکسری ساختمان‌های مشابه مشهود است که در بسیاری از کشورها در بین معماران مدرن جهان به اشتراک‌گذاری قرار گرفت و این به معنای این بود که ساختمان باید متناسب با هدف طراحی شود.

معماران مدرن در سراسر جهان شروع به توسعه راه‌حل‌های جدید با تلفیق معماری سنتی با بهره‌گیری از فناوری کردند. معماران مدرن در اروپا به اوج خود رسیدند و سپس این سبک به آمریکا راه یافت.

ویژگی‌های معماری مدرن

در طراحی مدرن از قالب ساده استفاده می‌شود و تمامی اتصالات ساده و کاربردی می‌باشند. فرم‌های ساده هندسی، عناصر خطی و اشکال مستطیلی از مشخصه‌های معماری مدرن محسوب می‌شود.

مزیت‌های معماری مدرن

در طراحی مدرن سلامت افراد اصلی‌ترین مزیت به شمار می‌رود، این سبک باعث کاهش آلودگی و عدم تخریب محیط زیست می‌شود. نور طبیعی خورشید به حداکثر میزان خود می‌رسد. مزایای متعدد معماری مدرن در نورگیرها متشکل می‌شود از:

در سرمایه گذاری ملک تمامی این موارد حائز اهمیت است چرا که دنیای تکنولوژی امروز سرشار از تغییر و تحول است. معماران مدرن خارج از بستر ساخت و ساز در تحویل نیز سرعت بالایی دارند.

ساختارهای مدرن سبک‌ترند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند، در حالیکه ساختارهای سنتی به مواد اولیه مانند چوب و سنگ محدود می‌شوند. طراحی ویلا مدرن از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است.

از نظر بعد مادی نیز سبک مدرن بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از سیستم سنتی می‌باشد. طراحی مدرن سرشار از خلاقیت و زیبایی بوده و همین امر موجب استقبال دنیای امروز قرار گرفت.

در معماری مدرن دو خط مستقیم و منحنی براساس به حداکثر رساندن فضا به کار گرفته می‌شود.

ترکیباتی که این معماری پدید می‌آیند بسیار متنوع و درخشان هستند. تمامی مصالح به کار گرفته‌شده در طراحی مدرن سازگار با محیط زیست می‌باشند و تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های سوختی دارد.

مجموعه ویلاژست با بهره‌گیری از دانش روز و تلفیق معماری مدرن و کلاسیک توانسته در منطقه کردان ویلاهای لاکچری زیادی را طراحی نماید. سرمایه گذاری ملک اصلی‌ترین محور اقتصادی امروز کشور است و منطقه زیبای کردان پتاسیل بالایی در رشد ویلاسازی دارد. جهت مشاوره رایگان با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر عباس فیاضی
امیر عباس فیاضی
1 سال قبل

لطفاً درمورد معایب هم مقاله بزارید ممنون

معماری