طراحی داخلی ویلای مدرن

طراحی داخلی ویلای مدرن - ویلاژست

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد به ویلاهای مدرن علاقه  دارید و میخواهید طراحی داخلی ویلای خود را براساس اصول سبک مدرن انجام دهید،  در این مقاله از ویلاژست به شما کمک می کنیم تا با المان ها و بخش های مختلف طراحی داخلی ویلای مدرن بیشتر آشنا شوید و بتوانید براساس آن ویلایی شیک و مدرن داشته باشید.

در ادامه مقاله  به بررسی تاثیر گذار ترین عوامل در طراحی ویلا مدرن می پردازیم و نکات مهمی را که باید در دکوراسیون  و طراحی داخلی ویلا مدرن به آنها توجه داشته باشید را بیان میکنیم،تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طراحی داخلی ویلای مدرن - ویلاژست

 

 اشکال هندسی در طراحی داخلی ویلای مدرن

اشکال هندسی یکی از اصلی ترین اجزا در طراحی داخلی ویلای مدرن هستند، و در بخش های مختف ویلای مدرن می توان از شکل های هندسی مختلف استفاده کرد، از کاربردهای شکل های هندسی در طراحی داخلی ویلای مدرن میتوان به استفاده از میز ها ومبلمان با طرح های متنوع مانند مثلثی،مربع و یا دایره ای ،استفاده از کاشی های با طرح و شکل های هندسی مختلف و…. اشاره کرد.

طراحی داخلی و دکوراسیون ویلا مدرن - ویلاژست

به خطوط اهمیت بدهید

اهمیتی ندارد که کدام سبک ویلای مدرن را انتخاب می کنید،شما باید تمرکز زیادی روی خطوط واضح و بدون وقفه داشته باشید. استفاده از خطوط مستقیم بخش اصلی این قانون هستند.

با اضافه کردن متریالی که دارای  خطوط منحنی و دراماتیک هستندمی توانید به ایجاد تعادل و شخصیت بیشتر ویلای مدرن کمک کنید.  برای استفاده از خطوط می توانید یک صندلی با لبه های منحنی در کنار تخت خود قرار دهید ویا یک گلدان گرد را در روی یک میز مربع شکل قرار دهید.

از متریال به صورت هدفمند استفاده کنید

هدف از طراحی ویلا سبک مدرن، یافتن تعادل مناسب بین متریال و مصالح مختلف است. چوب ، فلز، شیشه و… همگی موادی هستند که معمولاً در طراحی ویلای مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین اگر می‌خواهید ویلای مدرن داشته باشید باید در طراحی داخلی ویلای مدرن از این متریال به صورت درست و هدفمند استفاده کنید.

طراحی داخلی ویلا - ویلاژست

 

استفاده از نور طبیعی در طراحی داخلی ویلای مدرن

استفاده از نور طبیعی به باز تر شدن  فضای ویلا کمک می کند و باعث می شود فضای داخلی ویلای مدرن بزرگتر شود.

بهترین راه برای ورود نور طبیعی به داخل ویلا استفاده از پنجره‌های بزرگ است ،فقط توجه داشته باشید که از پرده‌های ضخیم و سنگین در دکوراسیون داخلی ویلای مدرن استفاده نکنید.و همچنین می‌توانید از آینه در سرتاسرویلا استفاده کنید،تا نور بیشتری وارد ویلا شود.

استفاده از نورپردازی مناسب برای طراحی داخلی ویلای مدرن

نور علاوه بر ایجاد روشنایی می تواند، فضا را بزرگ تر و یا کوچک تر نمایش دهد. در طراحی داخلی ویلا مدرن‌ از تفاوت زیاد شدت روشنایی ســطوح،  باید پرهیز شود به دلیل اینکه باعث خســتگی چشــم می شود  و قابلیت دیــد را در این بخش می تواند مختل کند.

در طراحی داخلی ویلا مدرن  انتخاب منابع نوری باید به گونه ای باشــد که به راحتی بتوان نور اتاق را از یک اتاق نورانی، به یک اتاق آرام زیاد یا کم کرد به عنوان مثال به نوری ملایم تبدیل کرد.

 

طراحی داخلی ویلا - ویلاژست

انواع نورپردازی در طراحی داخلی ویلای مدرن

  1. نور پردازی دکوراتیو
  2. نور پردازی پس زمینه
  3. نور پردازی تاکیدی
  4. نور پردازی مخفی

نور پردازی دکوراتیو

نورهای دکوراتیو به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد و استفاده از آنها بیشتر جنبه زیبایی دارد، نور پردازی دکوراتیو در طراحی داخلی ویلای مدرن می تواند بخشی از نور عمومی‌یا نورپردازی مولد باشد و حس و حال را در یک اتاق شکل دهد.

نور پردازی پس زمینه

نور پس زمینه که به نور محیطی یا نور عمومی‌نیز شناخته می‌شود، در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای مدرن این نور ،همان نوری است که با کمک آن می توان ویلا و یا اتاق ها را دید.

نور پردازی تاکیدی

پس از اینکه به وسیله نورپردازی پس زمینه انجام شد، استفاده از نور پردازی تاکیدی می تواند به ویلا جذابیت و تمرکز  اضافه می کند و کنتراست را به اتاق می‌افزاید.

نمای داخلی خانه ویلایی ساده - ویلاژست

بافت در طراحی داخلی ویلای مدرن

بافـت ویژگی  اسـت که با لمس کـردن یا دیدن به چشـم می‌آید. بافت می‌تواند نرم یا خشن، کشیده یا برجسته، زبر یا مخملی و یا ابریشمی‌باشد.
در طراحی داخلی ویلای مدرن ، بخش های مختلف معمولاً براساس عملکرد هر فضا تغییر می‌کند.

رنگ در دکوراسیون داخلی ویلای مدرن

رنگ در دکوراسیون داخلی ویلای مدرن  احساس افراد ‌را تحت تأثیر قرار می دهد و روی فرم تأکید می‌کند، علاوه بر این ، رنگ حس مقیاس را هم به وجود می آورد . کاربرد رنگ در طراحی داخلی ویلا  ، از یک فضای داخلی به فضای دیگر متفاوت است، و در انتخاب رنگ ، توجه به ویژگی های روانی افراد اهمیت ویژه ای دارد.

لوازم آشپز خانه مدرن

لوازم آشپزخانه مدرن یکی از کلیدترین بخش های  طراحی یک آشپزخانه مدرن هستند.

از نظر زیبایی شناسی، استفاده از استیل ضد زنگ، مشکی مات و.. راههایی هستند که لوازم شما را مدرن تر می کند.

دیزاین نمای داخلی ویلا - ویلاژست

ساختن حمام مدرن با دوش

بهترین راه برای رسیدن به یک حمام مدرن، استفاده از دوش است. برای دوش ، از درهای شیشه ای استفاده کنید تا با ایجاد خطوط تیز ، فضا را باز و گسترده نگه دارید. یا می توانید از شیشه استفاده نکنید و یک دوش کاملا باز ایجاد کنید،  همچنین می توانید از نوع متفاوتی از کفپوش در حمام خود نسبت به بقیه قسمت ها استفاده کنید تا کمی تضاد ایجاد کنید.

استفاده از شومینه

بخشی از طراحی مدرن استفاده از فناوری امروزی و پیشرفته برای بهبود عملکرد ویلا می باشد، به همین دلیل شومینه می تواند یک ایده بسیارعالی برای طراحی داخلی ویلای مدرن باشد.

شومینه الکترونیکی در مقایسه با شومینه های هیزمی جایگزینی سازگار با محیط زیست هستند و بسیاری از شومینه های جدیدی که در بازار وجود دارند هوشمند هستند و به شما این امکان را می دهد تا آنها را از طریق تلفن کنترل کنید.

 

داخل ویلاهای لاکچری - ویلاژست

استفاده از پله های مدرن

در طراحی داخلی ویلای مدرن می‌توانید نرده‌ها را کاملا حذف کنید تا ظاهری پیچیده از پله‌های شناور داشته باشید ،تا به خوبی با طراحی مدرن هماهنگ شود. نرده‌های شیشه‌ای نیز یک ویژگی محبوب برای راه پله‌ها هستند، زیرا نور را مسدود نمی‌کنند و باعث می شوند فضا بزرگ تر به نظر برسد.

استفاده از عناصر فلزی

عناصر فلزی به دلیل اینکه به بافت و بعد فضای داخلی کمک می کنند ، برای همه فضاهای داخلی مدرن مناسب هستند. نقره، طلا، مس و سایر مواد براق را می‌توان در بخش های مختلف مانند قاب‌ها یا میزها استفاده کرد، یا می‌توانید با آویز دیواری براق یا آینه تمام قد فلزی، ظاهری جذاب‌تر ایجاد کنید.

استفاده از گیاهان و کتاب ها

میتوان فضای داخلی ویلا را با استفاده از  وسایلی که حداقل حال و هوای ملایمی را ایجاد می‌کنند تزئین کرد میتوانید از گیاهان ،کتاب ها و…… در طراحی داخلی ویلا استفاده کنید تا ظاهری مدرن ،زنده و آرامش بخش را به ویلا بدهند.

ویلاهای لوکس دنیا - ویلاژست

سخن پایانی

گروه معماری ویلاژست، در راستای طراحی ویلا در کردان و همچنین طراحی ویلا مدرن خدمات منحصر به فردی را با داشتن بهترین معماران و طراحان روز با مدیریت مهندس علی خلج ارائه داده است. جهت ساخت ویلا و مشاوره رایگان در زمینه طراحی و ساخت ویلا با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.026-44623984

 نمونه پروژه طراحی ویلا مدرن گروه معماری ویلاژست

منبع ویلاژست

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

معماری