نحوه دکوراسیون پذیرایی 2023 به چه صورت است؟

دکوراسیون پذیرایی 2023 با ایده‌های جدید

پذیرایی و سالن نشیمن از بخش‌های مهم خانه است که باید به دکوراسیون و طراحی آن توجه زیادی شود. از آنجایی که این فضا برای پذیرایی از مهمانان در نظر گرفته شده است، باید به گونه‌ای مورد طراحی قرار گیرد که سبب راحتی افراد و ایجاد حس خوب در آنها شود. ایده‌های دکوراسیون پذیرایی بسیار زیاد است. با این حال ما قصد داریم در اینجا به جدیدترین ایده‌ها بپردازیم و با چند روش دکوراسیون پذیرایی در سال 2023 آشنا شویم.

چرا دکوراسیون پذیرایی مهم است؟

سالن پذیرایی و فضای نشیمن از مهمترین بخش‌های هر منزلی به حساب می‌آید. همانطور که از نام این فضا  مشخص است، سالن پذیرایی بخشی از خانه است که در آنجا به پذیرایی از مهمانان پرداخته می‌شود. حتی بسیاری از خانواده‌های ایرانی در این سالن به تماشای تلویزیون و برنامه‌های محبوب خود می‌پردازند. برای همین است که دکوراسیون پذیرایی بسیار مهم است و باید به موارد زیادی در این رابطه توجه شود. سبک دکوراسیون پذیرایی را میتوان بر اساس سلیقه و طراحی داخلی خانه در نظر گرفت. همانطور که حتما می‌دانید سبک‌های زیادی در طراحی و دکوراسیون وجود دارند که میتوان از بین آنها را یکی را انتخاب کرد. بنابراین شما هم می‌توانید برای دکوراسیون پذیرایی خود، از یکی از سبک‌های موجود استفاده کنید و از این طریق یک سالن پذیرایی شیک و جذاب در خانه خود ایجاد نمایید.

یادتان باشد که این روزها در دکوراسیون پذیرایی در سال 2023، بیشتر شاهد رنگ‌های جسورانه، مبلمان معمولی و نورپردازی خاص هستیم. این محیط باید به گونه‌ای باشد که در عین برخورداری از آرامش، برای معاشرت و پذیرایی از میهمانان مناسب باشد. همچنین هنگام تغییر دکوراسیون پذیرایی به این توجه داشته باشید که ترندها و طراحی‌های سال باید با سبک شما مطابقت داشته باشند. در واقع تنها هدف از تغییر دکوراسیون نباید بر روی تغییرات ظاهری باشد. بلکه باید به کاربردی بودن آن نیز توجه کرده و آرامش و آسایش ساکنین را در اولویت قرار داد.

استفاده از رنگ سال 2023 در سالن پذیرایی

 

استفاده از رنگ سال 2023 در سالن پذیرایی

 

اگر بخواهیم به دکوراسیون پذیرایی در سال 2023 بپردازیم، می‌توانیم از رنگ سال یعنی Viva Magenta که به معنی قرمز پرشین است، در آن استفاده کنیم. این رنگ یکی از رنگ‌های بسیار جذاب و پر جنب و جوش است که در تلفیق با برخی از رنگ‌ها جذابیت زیادی پیدا می‌کند. برای استفاده از رنگ ویوا مجنتا در دکوراسیون پذیرایی، ایده‌های زیادی وجود دارد. برای مثال میتوان کوسن‌های مبلمان نشیمن را با این رنگ در نظر گرفته و به مبلمان با رنگ‌های خاموش، حس و حال خوبی بخشید. همچنین میتوان برای پرده‌ها و یا فرش جلوی مبلمان از رنگ سال 2023 استفاده کرده و از این طریق یک دکوراسیون جدید در سالن پذیرایی ایجاد کرد. رنگ قرمز پرشین را میتوان با رنگ‌هایی چون سبز ترکیب کرده و از این طریق دکوراسیون پذیرایی را زیباتر کرد.

به طور کلی اگر بخواهیم دکوراسیون پذیرایی 2023 را از نظر رنگ بندی بررسی کنیم، نه تنها در آن رنگ سال جدید را مشاهده می‌کنیم، بلکه بیشتر با رنگ‌های خنثی و گرم روبرو می‌شویم. رنگ‌های گرم و خاکی ایده‌های خوبی برای این فضا هستند و سبب ایجاد امنیت و راحتی بیشتری در سالن پذیرایی می‌شوند. برای همین اگر ارتباط خوبی با رنگ ویوا مجنتا برقرار نکردید، می‌توانید از رنگ‌های خاکی و گرمی استفاده کنید که سال‌ها در دکوراسیون سالن پذیرایی خانه‌های ایرانی به چشم می‌خورند.

فناوری‌های جدید و پیشرفته در طراحی پذیرایی 2023

هر ساله شاهد ظهور و عرضه لوازم جدید و خاصی در بازار هستیم که بر روی طراحی داخلی و دکوراسیون نیز تاثیر می‌گذارد. برای مثال سبک‌های نورپردازی از جمله مواردی هستند که میتوان سالانه مدل‌های جدیدی از آن را مشاهده کرد. برای همین چیز عجیبی نیست اگر در دکوراسیون پذیرایی 2023 و دکوراسیون داخلی 2023 با فناوری‌های جدید و برتر مواجه شویم. از جمله برترین و محبوب‌ترین این ترندها میتوان به نورپردازی خودکار، کنترل دما و شیشه هوشمند اشاره کرد. همچنین سیستم‌های سرگرمی کنترل ‌شده با تلفن همراه و صدا نیز در حال افزایش می‌باشند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که به تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های جدید در طراحی داخلی خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید از این موارد بهره‌مند شوید.

سبک‌های نورپردازی جدید و خاص 2023

 

سبک‌های نورپردازی جدید و خاص 2023

 

نورپردازی و نور موجود در سالن، اهمیت زیادی دارد. چرا که اگر محیط از نور کافی برخوردار نباشد، حس به خوبی افراد منتقل نشده و حتی بر روی روحیه آنها تاثیر می‌گذارد. برای همین جهت تغییر دکوراسیون پذیرایی خود در سال جدید، حتما به نوع نورپردازی توجه داشته باشید. در صورت امکان از نور طبیعی بهره‌مند شوید و با به کارگیری پرده‌های سبک و نازک، باعث ورود نور زیاد به محیط شوید. در کنار این کار، از نورپردازی‌ و استفاده از نور مصنوعی مناسب نیز غافل نشوید. در اینجا به چند سبک مناسب و جدید برای دکوراسیون پذیرایی 20023 اشاره می‌کنیم.

  • نورپردازی سقف با هالوژن‌ها

شاید استفاده از هالوژن‌ها و چراغ‌های ال ای دی کمی قدیمی به نظر برسد، اما کماکان جزو نورپردازی‌های پرطرفدار است که از آن میتوان برای نورپردازی سالن پذیرایی استفاده کرد. این روش در عین سادگی بسیار شیک و جذاب است و مصرف برق کمی هم دارد.

  • نورپردازی از کف

یکی از سبک‌های جدید، نورپردازی از کف سالن است. این سبک هم طرفداران خود را دارد و بسیار شیک و قابل توجه می‌باشد. برای همین اگر دوست داشتید در دکوراسیون پذیرایی خود تغییرات چشمگیری ایجاد کنید، می‌توانید از این سبک نورپردازی استفاده کنید.

  • نورپردازی ریلی یا Monorail Lights

این سبک از نورپردازی نیز چند سالی است که به بازار آمده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای همین می‌توانید از این چراغ‌های ریلی نیز برای سالن پذیرایی خود بهره ببرید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون سالن پذیرایی

 

استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون سالن پذیرایی

 

بدون شک اگر از گل و گیاهان آپارتمانی مناسب در سالن پذیرایی استفاده کنید، سبب زیباتر شدن آن می‌شوید. وجود گل و گیاهان مختلف در این فضا باعث می‌شود تا هم آرامش زیادی برایتان به ارمغان آید و هم فضا از حال خوب و طراوت بخشی برخوردار گردد. گل و گیاهان بر روی روحیه انسان تاثیر زیادی دارند و سبب کاهش سطح استرس و حتی بهبود کیفیت هوای محیط می‌شوند. شما می‌توانید این گیاهان را بر اساس شرایط آپارتمان و همچنین سلیقه خود انتخاب کنید و به سادگی در طراحی داخلی سالن پذیرایی در طراحی ویلا و منزل به کار ببرید. برخی تنها از یک یا دو گلدان بزرگ در کنار مبل و برخی دیگر از چند گیاه کوچک در کنار سالن استفاده می‌کنند. این موارد کاملا به شخص شما بستگی دارد. همچنین میتوان در گوشه‌ای از سالن یک مکان کوچک با نیمکت یا پایه چوبی را اختصاص داده و بر روی آن چندین گل و گیاه مختلف را قرار داد.

مواردی که برای دکوراسیون پذیرایی باید مورد توجه قرار گیرد

زمانی که قصد تغییر دکوراسیون و طراحی پذیرایی خود را دارید، بهتر است پیش از شروع به کار به چند نکته توجه داشته باشید. در اینجا به چند نکته مهم در این رابطه اشاره می‌کنیم:

  • رنگ بندی دکوراسیون پذیرایی را بر اساس اندازه آن انتخاب کنید. به این صورت که اگر پذیراییتان کوچک است، بیشتر رنگ‌های روشن را به کار ببرید. رنگ‌های تیره سبب کوچک‌تر نشان داده شدن فضا می‌شوند.
  • به نور طبیعی توجه داشته باشید و اگر سالن پذیراییتان از پنجره برخوردار است، از پرده‌های نازک و سبک استفاده کنید. این پرده‌ها باعث می‌شوند تا نور بیشتری وارد فضا شود و از این طریق سالن پذیرایی دلبازتر از قبل شود.

جمع بندی

در این مطلب با چند تکنیک در طراحی سالن پذیرایی در سال 2023 آشنا شدیم. مواردی که اشاره شد، جزو اصلی‌ترین موارد در دکوراسیون پذیرایی هستند. در واقع اگر بخواهیم به طور جزئی‌تر به دکوراسیون و طراحی سالن پذیرایی بپردازیم، باید به سراغ بررسی سبک‌های مختلف برویم. با این حال جهت تغییر دکوراسیون پذیرایی در سال 2023 می‌توانید از رنگ سال ویوا مجنتا استفاده کرده و یا رنگ‌های گرم وخنثی را به کار ببرید. همچنین می‌توانید از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید به همراه سبک‌های نورپردازی خاص استفاده کنید و از این طریق سالن پذیرایی را گیراتر از قبل نمایید.

قبل از خرید ویلا در کردان حتما از ویلاژست دیدن کنید. هلدینگ ویلاژست افتخار دارد که با بیش از دو دهه تجربه در زمینه‌های معماری، اجرا، بازرگانی و املاک به مشتریان عزیز خدمات متنوع و سریع ارائه دهد.

 نمونه پروژه طراحی ویلا مدرن گروه معماری ویلاژست

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

معماری